איך תדעו שאתם קונים בשר בריא ואיכותי?

הדרך הטובה ביותר לזהות בשר בריא ואיכותי מחייבת אותנו להתחקות אחר מקור הבשר, דרך גידולו ואורח חייו. אבל ברוב המעדניות, האטליזים והסופרמרקטים לא ידעו לספר לנו עליו כלום! אז מה עושים?
בשר בריא
בין אם זה בולונז בארוחת צהרים, מרק גולש בערב שישי, סטייק עסיסי במסעדה או שיפוד על מנגל – כדי ליהנות מבשר משובח ואיכותי צריך לדעת כיצד לבחור נכון. אבל איך? בישראל אין חוקים המחייבים את היצרנים והמשווקים להעניק מידע על נתח הבשר, איכותו וטיבו, ואנחנו נאלצים להסתמך על הידע האישי שלנו ועל אמינות הקצב. הדרך הטובה ביותר לזהות בשר איכותי מחייבת אותנו להתחקות אחר מקור הבשר, דרך גידולו ואורח חייו. אבל ברוב המעדניות, האטליזים והסופרמרקטים לא ידעו לספר לנו עליו כלום! מה הוא אכל? כיצד הוא גדל? ואפילו לא ידעו לספק לנו מידע בסיסי, כמו מאין הוא הגיע? באירופה, מידע לגבי מקור הבשר מהווה דרישה על פי חוק. ביפן סריקת בר קוד פשוטה של הבשר תגלה לכם מה הפרה שרכשתם אכלה. בארצות הברית החוק אמנם אינו דורש זאת, אך מספר גדול של יצרניות מזון פרסמו בשנים האחרונות התחייבויות אמיצות לגבי אופן גידול הבשר שהן מוכרות ומתקשרות בשקיפות עם הצרכנים שלהן באופן שאנחנו יכולים רק לחלום עליו.

תראו כמה דברים אנחנו לא יודעים על הבשר שאנחנו קונים:

  • מקורו? האם מדובר בבשר מגידול מקומי שנולד וגדל בישראל או שיובא במשלוחים החיים מאוסטרליה בהובלה ימית בתנאים קשים לאורך מספר שבועות?
  • בריאותו? האם גודל והוחזק בסביבה המתאימה לצרכיו או שנאלץ לקבל אנטיביוטיקה מניעתית כדי להישאר בחיים וזרזי גדילה במטרה להגדיל את משקלו במינימום זמן.
  • תזונתו? האם נהנה מתזונה נאותה או מתפריט דל החוסך בעלויות למגדל, אך פוגע בבריאות בעל החיים ובבריאותנו.
  • רווחתו? האם הוא נהנה מחופש תנועה, מרחב קיום מספק ואינטראקציה סביבתית וחברתית או שגדל כיחידת ייצור תעשייתית שכל מטרתה להביא לחיסכון בעלויות היצור?

בשר בריא מתחיל בבעל חיים בריא

לבריאותו ותזונתו של בעל החיים השפעה רבה על בריאותנו ולכן כדי להבטיח את איכות המזון שאנחנו ומשפחתנו צורכים, חשוב להכיר את תו האיכות "חי בריא". התו מוענק למשקים המגדלים בשר מגידול מקומי ומחייב אותם לעמוד תחת שורה של תקנים מחמירים ביותר, שמטרתם להבטיח כי גידול חיות המשק נעשה באופן שתורם לבריאות ולרווחת בעלי החיים ולבריאות הציבור. כך לדוגמא, אוסר התו על שימוש באנטיביוטיקה ברמה המניעתית, אוסר על שימוש בזרזי גדילה, מחייב תזונה נאותה, אוסר על החזקת בעלי החיים בבידוד, קובע גיל גמילה מינימלי, מגביל את זמן ההובלה של בעלי חיים למקסימום של 4 שעות ועוד. מוצרי הבשר הנושאים את תו "חי בריא" מבטיחים לכם מזון איכותי ובריא יותר, שקיפות וביטחון לגבי מקור המזון ואופן הפקתו, פיקוח ועקיבות מלאה מהמשק ועד נקודת המכירה. לחצו כאן לבירור נקודת מכירת חי בריא בסמוך אליכם